باسکول پارس موازین

اولین تولید کننده باسکول تمام الکترونیک در ایران

باسکول پارس موازین

اولین تولید کننده باسکول تمام الکترونیک در ایران

باسکول‌های کامیون‌کش و تریلی‌کش الکترونیکی و باسکول متحرک

یکی از محصولات شرکت پارس موازین باسکول‌های کامیون‌کش و تریلی‌کش می‌باشد. از این محصول برای توزین خودروهای سنگین حمل بار از جمله کامیون و تریلی استفاده می‌گردد. به این صورت که خودور بر روی پلاتفرم این دستگاه قرار گرفته و وزن آن توسط اپراتور از روی نشانگر خوانده می‌شود.

موارد کاربرد این محصول:
ورودی و خروجی کارخانجات و هر جایی که مواد اولیه یا تولیدی از طریق کامیون یا تریلی حمل می‌گردد.

برخی از مزایای این دسته از محصولات:
•    کاهش هزینه‌های اپراتوری به نصف با استفاده از لودسل دیجیتال
•    امکان تعویض کابل و حتی تعویض لودسل بدون نیاز به کالیبره مجدد
•    استفاده از تیرهای اصلی فابریک IPE به عنوان تیر اصلی
•    قابلیت جابجایی با اتصالات کاملا پیچ و مهره‌ای (در باسکول موبایل و تمام فلزی)
•    جانکشن باکس مخصوص آلمانی با محافظت خاص در مقابل رعد و برق

انواع:
•    باسکول‌های تمام فلزی بالای زمین VS415-S
•    باسکول‌های نیم بتن - نیم فلز بالای زمین VS415-S/C
•    باسکول‌های تمام بتنی همسطح زمین VS505-C
•    باسکول‌های همسطح زمین با پلاتفرم فلزی VS505-S
•    باسکول‌های همسطح زمین نیم بتن- نیم فلز VS505-S/C
•    باسکول تریلی کش وکامیون‌کش تمام فلزی موبایل VS910-S/R
•    باسکول کامیون‌کش و قطارکش (دوکاره)WS-110C/P

مهمترین مشتریانی که از این دسته از محصولات شرکت پارس موازین استفاده می‌کنند:
•    وزارت راه و ترابری
•    سازمان غله کشور
•    کلیه گمرکات کشور
•    جهاد سازندگی
•    صنایع فولاد مانند ذوب آهن اصفهان، فولاد خوزستان و ...
•    سازمان انرژی اتمی ایران
•    صنایع سیمان مانند سیمان نهاوند، سیمان بیارجمند، سیمان ساروج و ...
•    ...

مشتریان پارس موازین

شرکت پارس موازین با بیش از بیست و پنج سال تجربه در صنعت توزین و به همراهی و مدد 80 پرسنل، آماده ارائه راه‌حل برای کلیه نیازهای توزین شما است. این شرکت با کمک کادری مجرب و متخصص و با استفاده از تجربه‌ای دیرین، با تولید و ارائه محصولات متنوع در خدمت صنعت توزین ایران می‌باشد. این شرکت در مسیر نیل به هدف اصلی خود که همانا کسب و افزایش رضایتمندی مشتریان محترم می‌باشد، در اسفند ماه سال 1378 موفق به دریافت اولین گواهینامه سیستم مدیریت تضمین کیفیت ایزو 9002 برای تولید انواع سیستم‌های توزین صنعتی در ایران شد و با استقرار، حفظ و بهینه‌سازی سیستم تضمین کیفیت مطابق با استانداردهای بین المللی، در افزایش کیفیت محصولات و خدمات گام برمی‌دارد.
تخصص، کیفیت منحصر به فرد محصولات و سابقه درخشان این شرکت باعث جلب اعتماد بسیاری از شرکت‌ها و سازمان‌های بزرگ ایرانی گردیده است. در زیر نام برخی از شرکت‌ها و سازمان‌هایی که از محصولات شرکت پارس موازین استفاده می‌نمایند ذکر گردیده است:
وزارت راه و ترابری
سازمان غله کشور
جهاد سازندگی
شرکت ملی فولاد ایران
فولاد مبارکه
شرکت فولاد خوزستان
شرکت ذوب آهن اصفهان
سازمان انرژی اتمی ایران
صنایع چوب و کاغذ ایران (چوکا)
مس سرچشمه کرمان
راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران
پالایشگاه تهران
پالایشگاه اراک
کاشی یزد
شرکت سینجر گاز
شرکت رب تبرک
استانداری آذربایجان شرقی
پتروشیمی رازی
فراورده‌های لبنی پاک
ایران خودرو دیزل
شرکت چینی مروارید
شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی
شرکت سیمان فارس و خوزستان
شرکت سیمان فیروز کوه
حمل و نقل بین‌المللی خلیج فارس
سیلوی تهران
شرکت حمل ونقل فجر جهاد
شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران
و ...

اجزاء باسکول

باسکول‌های صنعتی از اجزاء مختلفی تشکیل شده‌اند که در ادامه به طور مختصر به آنها اشاره می‌کنم:

 

فونداسیون (Foundation):

باسکول‌ها را نمی‌توان در هر جایی و بر روی هر نوع خاکی نصب نمود. لذا پیش از نصب بایستی ابتدا ناحیه مورد نظر برای نصب پی‌سازی گردد. بدین منظور بایستی محل مورد نظر گودبرداری شده و فونداسیون در آن اجرا گردد. اجرای فونداسیون یکی از مراحل حیاتی نصب باسکول است چرا که اجرای غیرذقیق آن بر دقت باسکول اثر منفی داشته و گاه می‌تواند منجر به بروز چندین تن خطا در توزین گردد.

 

پلاتفرم یا سازه اصلی (Platform):

این بخش صفحه اصلی باسکول بوده و محل قرارگیری بار است. وظیفه این قسمت تحمل نیروی ناشی از وزن و انتقال نیروی وارده به طور صحیح به لودسل‌ها می‌باشد تا عملیات توزین با دقت هر چه تمام‌تر صورت گیرد. کارشناسان شرکت پارس موازین برای طراحی این بخش به بهترین وجه ممکن، از جدیدترین نرم‌افزارهای مهندسی روز دنیا استفاده می‌نمایند.

 

حسگر وزنی یا لودسل (Load cell):

لودسل‌ها حسگرهای الکترونیکی پیشرفته‌ای هستند که زیر پلاتفرم باسکول قرار گرفته و نیروی وارده بر صفحه پلاتفرم را به سیگنال‌های الکتریکی تبدیل می‌نمایند. این سیگنال‌های الکتریکی که مشخص کننده عدد وزن می‌باشند، به نشاندهنده منتقل می‌شوند.

 

جانکشن باکس (Junction Box):

در اصل نوعی جعبه تقسیم است که خروجی لود‌سل‌ها را به نشاندهنده منتقل می‌کند.

 

نشاندهنده (Indicator):

وسیله‌ای است الکترونیکی که سیگنال‌های خروجی جانکشن باکس را گرفته و به صورت اعدادی که نشان دهنده وزن بار قرار گرفته بر روی باسکول است، به اپراتور باسکول نمایش می‌دهد.

 

پرینتر (Printer):

این وسیله به نشاندهنده متصل شده و با استفاده از آن می‌توان عدد وزن نمایش داده شده را چاپ نمود.

 

در آینده هر یک از این اجزاء را به تفصیل همراه با عکس و مشخصات فنی، تشریح خواهم نمود.

درباره شرکت پارس موازین

شرکت پارس موازین با بیش از 40 سال تجربه، در زمینه تولید و نصب سیستم‌های توزین صنعتی فعالیت می‌نماید و در حال حاضر بزرگترین تولید کننده و طراح انواع باسکول تریلی‌کش، کامیون‌کش و جک‌های تخلیه و دیگر سیستم‌های توزین صنعتی می‌باشد. نخستین باسکول الکترونیکی در ایران در سال 1351 توسط پرسنل پارس موازین در شرکت خوراک دام و طیور چینه نصب گردید که از تاریخ نصب تا کنون در حال بهره‌برداری است.
شرکت پارس موازین نماینده انحصاری خدمات پس از فروش شرکت‌های فیستر واگن آلمان (Waagen Pfister)، EHP آلمان، بیلانشای ایتالیا (Bilanciai) و پرشیا مولن هلند و فرانسه (Percia-molen) در ایران می‌باشد.
در مسیر نیل به هدف اصلی که کسب و افزایش رضایتمندی مشتریان محترم می‌باشد، شرکت پارس موازین در اسفند ماه سال 1378 موفق به دریافت اولین گواهینامه سیستم مدیریت تضمین کیفیت ایزو 9002 برای تولید انواع سیستم‌های توزین صنعتی در ایران شد و با استقرار، حفظ و بهینه‌سازی سیستم تضمین کیفیت مطابق با استانداردهای بین المللی، مانند همیشه در مسیر افزایش کیفیت محصولات و خدمات خود گام برمی‌دارد.
از دیگر افتخارات این شرکت می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:
  • اولین تولید کننده تراک تیپر و جک‌های تخلیه برای صنعت فولاد ایران
  • نصب بیش از 50 دستگاه توزین تسمه نقاله در صنعت فولاد کشور
  • تنها ارائه کننده توزین تسمه نقاله با دقت 1% بدون نیاز به کالیبره با مواد جهت بالانس متریال
  • اولین ارائه کننده باسکول با فن‌آوری جدید لودسل‌های دیجیتال در ایران
واحد فروش پارس موازین با مدد کارشناسان و شبکه کامپیوتری یکپارچه فروش و زنجیره گسترده نمایندگی‌های فروش در سراسر ایران، از اولین مراحل اجرای فونداسیون و نصب در کنار مشتریان محترم خواهد بود و آمادة پاسخگویی به نیازهای مشتریان و ارائه پیشنهادهای فنی و مالی در کوتاهترین زمان ممکن است.
واحد طراحی و فنی پارس موازین با استفاده از طراحان و متخصصین آموزش دیده نیازهای خاص صنعت توزین را بررسی و طرح‌های لازم را پس از مطابقت با استانداردهای روز دنیا به واحد تولید، ساختمانی و خدمات ارائه می‌نماید.
واحد آموزش پارس موازین با امکان ارائه آموزش‌های تئوری و عملی در زمینه بهره‌برداری، نگهداری و تعمیرات سیستم‌های توزین آماده ارائه خدمات به شرکت‌ها و سازمان‌های دولتی و خصوصی می‌باشد. آموزش اپراتوری باسکول در زمان نصب توسط کارشناسان این شرکت انجام می‌شود و آموزش‌های تکمیلی در شرکت پارس موازین طبق دوره‌های برنامه‌ریزی شده قابل ارائه می‌باشد. دستورالعمل‌ها و جزوات مربوطه توسط واحد فنی تهیه و تحویل می‌شود. لازم به ذکر است مهندسین و تکنسین‌های شرکت پارس موازین با گذراندن دوره‌های آموزشی تخصصی در خارج از کشور و مشارکت در کلاس‌های آموزشی متعدد داخلی و به‌روز کردن اطلاعات فنی، همواره آماده ارائه خدمات فنی و مشاوره‌ای به مشتریان محترم می‌باشند.
کارخانه پارس موازین در شهرک صنعتی یزد و در مساحتی در حدود 14000 متر مربع واقع شده و به مدد 30 پرسنل، دارای نرخ تولید 1200 تن در سال است. کلیه تولیدات پارس موازین بر اساس استانداردهای OIML و DIN و با مجوز ساخت اداره استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران انجام می‌شود.

باسکول و سیستم‌های توزین

باسکول چیست؟
باسکول وسیله‌ای است که از آن برای وزن کردن اجسام سنگین استفاده می‌شود. اندازه‌گیری در باسکول‌های قدیمی به صورت مکانیکی صورت می‌گرفت اما در یاسکول‌های امروزی قطعاتی الکترونیکی با نام حسگر وزن یا لودسل (Load Cell) این وظیفه را بر عهده دارند. باسکول‌های جدید دارای یک سیستم کامپیوتری هستند که اطلاعات ارسال شده از سوی لودسل را به کمیت وزن تبدیل می‌نماید.

انواع سیستم‌های توزین:
سیستم‌های توزین دارای انواع متنوعی هستند که در زیر به تعدادی از مهمترین آنها اشاره می‌نمایم:

1- باسکول‌های کامیون کش و تریلی کش
این دستگاه مخصوص توزین کامیون و تریلی بوده و دارای دو نوع ثابت و متحرک (موبایل) می‌باشد.

2- سیستم توزین ریلی یا باسکول قطار کش
همانطور که از نام آن پیداست، این نوع باسکول مخصوص توزین قطار می‌باشد و دارای دو نوع استاتیک و دینامیک است. در نوع استاتیک بایستی واگن جهت توزین بر روی آن به صورت ثابت قرار گیرد اما نوع دینامیک قابلیت توزین واگن‌هایی قطار در حین حرکت را داراست.

3- باسکول آویز یا کرین اسکیل (Crane Scale)
سیستم توزین روی قلاب جرثقیل است که برای توزین بار جابجا شده توسط جرثقیل مورد استفاده قرار می‌گیرد.

4- باسکول کفه‌ای
دارای انواع متعددی است که به منظور توزین در صنایع و واحدهای تولیدی مختلف، انبارها و میوه فروشی‌ها کاربرد دارد.

5- سیستم توزین نوار نقاله (Belt scale)
یک سیستم توزین دینامیک می‌باشد که جهت توزین موادی که بر روی نوار نقاله در حال انتقال هستند کاربرد دارد. برای هر نوع نوار نقاله، می‌بایست Belt scale مخصوص همان سیستم طراحی گردد.

6- سیستم توزین کیسه پرکن الکترونیکی (Bagging Scale)
این سیستم مواد مورد نظر را بر اساس وزن مشخص شده درون کیسه‌ها وارد می‌نماید.

7- سیستم تمام الکترونیکی توزین لاشه دام (Over Head Track Scale)
این سیستم برای توزین لاشه دام در کشتارگاه‌ها استفاده می‌شود. لاشه دام پس قرار گرفتن روی قلاب، در حال حرکت بر روی ریل مربوطه، توسط این سیستم که در مسیر عبور لاشه نصب شده است، توزین می‌گردد.

8- هاپراسکیل (Hopper Scale) و سیستم‌های توزین بچینگ
این سیستم مخصوص توزین محصولاتی است که از طبقات بالا به صورت فله وارد می‌شوند و لازم است که برای ادامه کار به صورت توزین شده به طبقات پایین و قسمت‌های دیگر منتقل گردند.

9- ویفیدر (Weigh Feeder)
مواد اولیه که می‌تواند خاک، ماسه، سنگ گچ، سنگ آهک، سنگ معدن و ... باشد از مخزن بالایی (Bulk) به داخل ویفیدر ریخته می‌شود و ویفیدر بر اساس وزن درخواستی تن در ساعت، مقداری از آن مواد را تخلیه می‌کند. محل تخلیه می‌تواند به روی یک تسمه نقاله باشد.

10- ترازو
شامل انواع ترازوهای فروشگاهی است.

باسکول و سیستم‌های توزین

باسکول چیست؟
باسکول وسیله‌ای است که از آن برای وزن کردن اجسام سنگین استفاده می‌شود. اندازه‌گیری در باسکول‌های قدیمی به صورت مکانیکی صورت می‌گرفت اما در یاسکول‌های امروزی قطعاتی الکترونیکی با نام حسگر وزن یا لودسل (Load Cell) این وظیفه را بر عهده دارند. باسکول‌های جدید دارای یک سیستم کامپیوتری هستند که اطلاعات ارسال شده از سوی لودسل را به کمیت وزن تبدیل می‌نماید.

انواع سیستم‌های توزین:
سیستم‌های توزین دارای انواع متنوعی هستند که در زیر به تعدادی از مهمترین آنها اشاره می‌نمایم:

1- باسکول جاده‌ای
از این نوع باسکول جهت توزین وسایل نقلیه جاده‌ای در هنگام عبور و در یک مرحله استفاده می‌گردد.

2- باسکول‌های کامیون کش و تریلی کش
این دستگاه مخصوص توزین کامیون و تریلی بوده و دارای دو نوع ثابت و متحرک (موبایل) می‌باشد.

3- سیستم توزین ریلی یا باسکول قطار کش
همانطور که از نام آن پیداست، این نوع باسکول مخصوص توزین قطار می‌باشد و دارای دو نوع استاتیک و دینامیک است. در نوع استاتیک بایستی واگن جهت توزین بر روی آن به صورت ثابت قرار گیرد اما نوع دینامیک قابلیت توزین واگن‌هایی قطار در حین حرکت را داراست.

4- باسکول آویز یا کرین اسکیل (Crane Scale)
سیستم توزین روی قلاب جرثقیل است که برای توزین بار جابجا شده توسط جرثقیل مورد استفاده قرار می‌گیرد.

5- باسکول کفه‌ای
دارای انواع متعددی است که به منظور توزین در صنایع و واحدهای تولیدی مختلف، انبارها و میوه فروشی‌ها کاربرد دارد.

6- سیستم توزین نوار نقاله (Belt scale)
یک سیستم توزین دینامیک می‌باشد که جهت توزین موادی که بر روی نوار نقاله در حال انتقال هستند کاربرد دارد. برای هر نوع نوار نقاله، می‌بایست Belt scale مخصوص همان سیستم طراحی گردد.

7- سیستم توزین کیسه پرکن الکترونیکی (Bagging Scale)
این سیستم مواد مورد نظر را بر اساس وزن مشخص شده درون کیسه‌ها وارد می‌نماید.

8- سیستم تمام الکترونیکی توزین لاشه دام (Over Head Track Scale)
این سیستم برای توزین لاشه دام در کشتارگاه‌ها استفاده می‌شود. لاشه دام پس قرار گرفتن روی قلاب، در حال حرکت بر روی ریل مربوطه، توسط این سیستم که در مسیر عبور لاشه نصب شده است، توزین می‌گردد.

9- هاپراسکیل (Hopper Scale) و سیستم‌های توزین بچینگ
این سیستم مخصوص توزین محصولاتی است که از طبقات بالا به صورت فله وارد می‌شوند و لازم است که برای ادامه کار به صورت توزین شده به طبقات پایین و قسمت‌های دیگر منتقل گردند.

10- ویفیدر (Weigh Feeder)
مواد اولیه که می‌تواند خاک، ماسه، سنگ گچ، سنگ آهک، سنگ معدن و ... باشد از مخزن بالایی (Bulk) به داخل ویفیدر ریخته می‌شود و ویفیدر بر اساس وزن درخواستی تن در ساعت، مقداری از آن مواد را تخلیه می‌کند. محل تخلیه می‌تواند به روی یک تسمه نقاله باشد.

11- ترازو
شامل انواع ترازوهای فروشگاهی است.

قدم اول

با نام و یاد خدا، قصد دارم در این وبلاگ اطلاعات فنی مفیدی در مورد باسکول و سیستم‌های توزین ارایه نمایم. در کنار این اطلاعات سعی خواهم نمود تا محصولات و خدمات شرکت پارس موازین (www.ParsMavazin.com) را به عنوان یکی از بهترین و خوش سابقه‌ترین شرکت‌ها در حوزه سیستم‌های توزین و باسکول‌های الکترونیک به خوانندگان معرفی کنم.
امید است که در سایه حضرت حق بتوانم اطلاعات مفید و راهنمایی‌های مناسبی را به بازدیدکنندگان محترم ارایه دهم.