باسکول پارس موازین

اولین تولید کننده باسکول تمام الکترونیک در ایران

باسکول پارس موازین

اولین تولید کننده باسکول تمام الکترونیک در ایران

کلاهبردار ۳۰ میلیارد ریالی کشاورزان تفرش دستگیر شد

بهار امسال فردی که خود را مدیرعامل شرکت تعاونی دامداران شهرستان تفرش معرفی کرده با مراجعه به کلانتری مرکزی تفرش بیان کرد که از وی کلاهبرداری شده است.

مدیرعامل شرکت تعاونی دامداران شهرستان تفرش در ادامه شکایت خود به پلیس گفت که شخصی در یک تماس تلفنی اعلام کرد که قصد فروش 31 تن جو مرغوب را دارد که قرار شد بعد از تحویل بار مبلغ 280 میلیون ریال به حساب او واریز کنم.

شاکی در اظهاراتش بیان کرد که در تاریخی که قرار بود، بار خودروها تحویل من شود، 3 دستگاه خودرو کامیون به تعاونی مراجعه کردند که من نیز بعد از اطمینان از کیفیت غلات و باسکول کردن آنها، مبلغ مورد توافق را به حساب شخص تماس گیرنده واریز کردم.

‌زمانی که رانندگان قصد داشتند بار کامیون‌ها را داخل انبار تعاونی تخلیه کنند، اعلام داشتند ‌ابتدا بایستی پول غلات به حساب آنها واریز شود که بعد از صحبت و بررسی متوجه شدم، ‌شخصی که من پول را به حسابش واریز کرده‌ام، فردی ناشناس است.

با توجه با اظهارات شاکی، پرونده‎ای برای دستگیری این کلاهبردار تشکیل شد،  در ادامه روند تحقیقات پلیس دریافت که این فرد از دیگر کشاورزان نیز کلاهبرداری کرده است.

تحقیقات پلیس برای شناسایی متهم ادامه یافت تا اینکه ماموران پلیس موفق به شناسایی مخفیگاه این متهم که ساکن تهران بود، شدند و در عملیاتی برنامه‌ریزی شده وی را در مخفیگاه خود در پایتخت دستگیر کردند.

امضای توافق‌نامه در حوزه معدن برای کنترل فعالیت‌های غیرمجاز معدنی در آذربایجان غربی

برای جلوگیری از هرگونه فعالیت غیرمجاز معدنی‌ اعم از اکتشاف، بهره‌برداری و اجاره بهره‌بر‌داری در هر نقطه از استان آذربایجان غربی و همچنین کنترل میزان مواد معدنی حمل شده از معادن ‌تفاهم‌نامه‌ای با حضور فرماندهی پلیس راه، ‌نیروی انتظامی، اداره حمل و نقل پایانه‌های استان، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان در سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی امضا شد.

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی با بیان اینکه این تفاهم‌نامه دارای پنج بخش است، ادامه داد: این تفاهم‌نامه ارگان‌های مربوط با حوزه معدن را مکلف به اجرای قوانینی می‌کند که کنترل مدارک و برگه‌های مجوز نقل و انتقال مواد معدنی از ناحیه معدن به وسیله مامورین و صدور بخشنامه‌ای از سوی اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های استان، از آن جمله است.

این مسئول ادامه داد: هم چنین این تفاهم‌نامه سازمان صنعت، معدن و تجارت را مکلف به طراحی گزارش تخلفات رویت شده در جریان نقل و انتقال و معرفی مناطقی دارای معادن معدنی به اداره حمل و نقل معرفی می‌کند تا زمینه استقرار دفاتر شرکت حمل و نقل در آن محل‌ها فراهم شود.

ظاهری افزود: ایجاد باسکول هایی برای کنترل کامیون‌هایی که دارای بار مازاد هستند از جمله مفاد دیگر این تفاهم‌نامه است.

وی تصریح کرد: سالانه در حدود 11 میلیون تن مواد معدنی از معادن استخراج شده که 3 میلیون تن آن وارد ناوگان حمل و نقل جاده‌ای استان می‌شود و 8 میلیون تن نیز در واحدهای صنعتی استان به مصرف می‌رسد.

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی بر استفاده از ظرفیت تمام دستگاه‌های استان در صیانت از ذخایر معدنی کشور تاکید کرد و اذعان داشت: کار نظارت بر مواد معدنی و نحوه عملکرد استان قدمتی 20 ساله دارد و این در حالی است که این کار در کشور سابقه‌ای بیش از دو سال ندارد.

عملیات اجرایی باسکول های گمرک آستارا به تعاونی گمرک جمهوری اسلامی ایران محول شده است.

با حمایت های ریس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران، گمرک آستارا به دستگاه ایکس ری کامیونی ریلی که در کنترل بهینه محموله های ترانزیتی و صادراتی بسیار پرکاربرد است، مجهز شد.

 استفاده از این دستگاه باعث افزایش دقت در ارزیابی و سرعت عمل در خروج کالاهای صادراتی از مرز زمینی آستارا خواهد شد.

 این دستگاه باهزینه ای بالغ بر ۲۰۰ میلیارد ریال توسط گمرک ایران خریداری و به گمرک آستارا منتقل شده است.

با اشاره به رتبه اول گمرک آستارا در زمینه تجارت چمدانی در میان مرزهای زمینی و رتبه نخست صادرات در میان مرزهای شمال کشور، با توجه به اهمیت مرز آستارا و تردد بیش از ۷۰۰ هزار نفر مسافر در سال از این مرز زمینی، سالن مسافری گمرک آستارا نیز به دو دستگاه ایکس ری چمدانی تجهیز شد.

مدیر کل گمرک آستارا همچنین از واگذاری مدیریت ۳ باسکول گمرک آستارا به بخش خصوصی خبر داد و اظهار کرد: در راستای اصل ۴۴ قانون اساسی مبنی بر برون سپاری فعالیت ها، عملیات اجرایی باسکول های گمرک آستارا به تعاونی گمرک جمهوری اسلامی ایران محول شده است.

بیش از یک هزار و 300 مورد وسیله سنجش سبک و باسکول ثابت همکف در استان ایلام مورد آزمون قرار گرفت.

مدیرکل استاندارد ایلام گفت: از ابتدای سال 1394 تاکنون 343 مورد بازرسی از نازل‌های عرضه سوخت مایع در استان ایلام به عمل آمد.

وی ادامه داد: با توجه به بند 7 ماده 3 قانون اصلاح قوانین و مقررات سازمان ملی استاندارد، ترویج سیستم بین‌المللی یکاها (SI) به عنوان سیستم رسمی اوزان و مقیاس‌ها در کشور و کالیبره کردن و آزمون وسایل سنجش، از وظایف سازمان استاندارد است که در همین راستا از ابتدای امسال تاکنون بیش از یک هزار و 300 مورد وسیله سنجش سبک و باسکول ثابت همکف مورد آزمون قرار گرفت.



شهرستان بندر لنگه در زمینه‌های تعیین کیفیت اوزان و باسکول می‌تواند ازظرفیت آزمایشگاه‌هایی بخش خصوصی استفاده کند.

شهرستان بندرلنگه در مسیر واردات و صادرات قرار دارد و حجم زیادی از فعالیت‌های استانداردی در این شهرستان صورت می‌گیرد.

این شهرستان در زمینه‌های تعیین کیفیت مصالح ساختمانی، اوزان و باسکول، فرآورده‌های نفتی، اسباب بازی و سایر موارد می‌تواند از ظرفیت آزمایشگاه‌هایی که توسط بخش خصوصی ایجاد می‌شوند استفاده کند.

استفاده از بخش خصوصی باعث تسهیل در اخذ مجوز استاندارد واحدهای تولیدی و سرعت بخشیدن به امور صادراتی و وارداتی کشور می‌شود.

تا کنون سه آزمایشگاه تخصصی در زمینه‌های آفلاتوکسین برنج، فلزات سنگین، فیبر و تخته چند لایه فعال بوده و امید می‌رود در آینده‌ای نزدیک آزمایشگاه لوازم رایانه و انفورماتیک نیز به بهره‌برداری برسد.

شهرستان بندرلنگه با برخورداری از اداره کل گمرک یکی از بندر مهم صادرات و واردات جنوب کشور و غرب هرمزگان است.

راه اندازی باسکول واقع در ایستگاه انتقال زباله خلج آباد

با راه اندازی باسکول واقع در ایستگاه انتقال زباله خلج آباد، تناژ پسماندهای ورودی به صورت مکانیزه ثبت و در ادامه توسط سیمی تریلرها به مرکز دفن حلقه دره منتقل خواهد شد.


 با توجه به قرار گرفتن ایستگاه انتقال زباله خلج آباد در مسیر احداث پل های حافظ و حامی، معاونت فنی و عمرانی شهرداری کرج خواستار تعطیلی موقت این ایستگاه به منظور اعمال تغییرات فیزیکی شده بود که با پایان عملیات عمرانی، فعالیت های این مرکز طی هفته جاری از سر گرفته خواهد شد.
 
 پسماندهای جمع آوری شده از درب منازل شهروندان در مناطق 1، 2، 8، 9 و 11 شهرداری کرج با انتقال به ایستگاه انتقال زباله خلج آباد، پس از قرار گرفتن روی باسکول و تعیین وزن، داخل سیمی تریلرهای مستقر در ایستگاه بارگیری می شوند تا در ادامه جهت دفن و بازیافت به مرکز دفن زباله حلقه دره منتقل شوند.
 
 از آنجا که سازمان مدیریت پسماند باید آمار دقیقی از حجم زباله های تولیدی در سطح مناطق 12 گانه این کلانشهر را در اختیار داشته و در برنامه ریزی های شهری و اقدامات فرهنگسازی و آموزشی اعمال نماید، فعالیت مستمر ایستگاه های انتقال زباله از اهمیت بسزایی برخوردار است؛ چرا که علاوه بر وزن کشی دقیق زباله ها، فرایند انتقال زباله ها از خودروهای جمع آوری به سیمی تریلرها نیز در این مراکز صورت می گیرد.
 
 با آغاز عملیات اجرایی احداث پل های حافظ و حامی در منطقه 11 شهرداری کرج، معاونت فنی و عمرانی طی مکاتباتی از قرار گرفتن ایستگاه انتقال زباله خلج آباد در خط اجرای پروژه های مذکور خبر داد و خواستار جابه جایی و اعمال تغییراتی در ساختار آن شد که با توجه به اهمیت معضل ترافیک، سازمان مدیریت پسماند با تعطیلی موقت آن موافقت کرد. اکنون و پس از گذشت مدت زمانی، فعالیت سکوی انتقال زباله خلج آباد طی هفته جاری از سر گرفته می شود.
 
 با راه اندازی باسکول واقع در ایستگاه انتقال زباله خلج آباد، تناژ پسماندهای ورودی به صورت مکانیزه ثبت و در ادامه توسط سیمی تریلرها به مرکز دفن حلقه دره منتقل خواهد شد.
 
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج در پایان از انجام پروژه های فضای سبز در محدوده سکو در آینده ای نزدیک خبر داد و برای کاهش تولید زباله از سوی شهروندان از طریق توسعه آموزش های همگانی و فرهنگسازی اظهار امیدواری کرد.

220 باسکول در خراسان رضوی مورد آزمایش قرار گرفت.

این اداره کل در راستای نظارت بر اوزان و مقیاسهای مورد استفاده در مراکز عرضه و توزیع کالا 220 باسکول در این استان را آزمایش کرد.


در این آزمون برای 200 دستگاه گواهی صحت صادر شد و 20 دستگاه نیز مغایر با استاندارد شناخته شد.

سه هزار و 909 وسیله توزین سبک نیز در خراسان رضوی آزمایش شده است که از این تعداد سه هزار و 860 وسیله مطابق با استانداردها و 49 وسیله مغایر با استاندار های مورد نظر بوده است.

از تمام اصناف خواسته شده با بازرسان این اداره کل در راستای کالیبره کردن وسایل سنجش و آزمون دوره ای انواع وسایل توزین سبک از جمله ترازو و باسکول مورد استفاده در واحدهای صنفی همکاری کنند در غیر این صورت با متخلفان طبق موازین استاندارد برخورد حقوقی به عمل خواهد آمد.

آزمون 94 باسکول مراکز خرید گندم در اردبیل

تعداد 94 مورد از باسکول های مراکز خرید گندم در سه ماهه امسال کالیبره شده است.

با توجه به این که آزمون باسکولهای همکف ثابت مشمول مقررات استاندارد اجباری است، با شروع برداشت محصولات بخصوص در دشت مغان و تحویل محصولات به سیلوها تعداد 94 مورد باسکول های ثابت همکف کالیبره شد که از این تعداد 86 مورد باسکول تأیید و 8 مورد باسکول دیگر مردود اعلام شد. کالیبره کردن باسکول های ثابت همکف طبق اصل 44 قانون اساسی و برون سپاری بخش تصدی گری توسط آزمایشگاه همکار انجام می گیرد. آزمون باسکول ها فقط معطوف به فصل برداشت نیست و از کشاورزان تقاضا می شود در هنگام فروش محصولات زراعی خود از وجود برچسب های صحت سنجش یا همان برچسب گواهی کالیبراسیون که نصب آن برروی باسکول ها الزامی است توجه داشته و از وجود آن مطمئن شوند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان از معرفی شش مرکز متخلف خرید گندم این استان به تعزیرات حکومتی خبر داد.


در پی بازرسی از  سطح تعاونی های روستایی و همچنین مراکز خرید گندم شش مرکز متخلف شناخته شده و به تعزیرات حکومتی معرفی شدند. 

این تعداد واحد متخلف به دلیل کم فروشی، عدم درج قیمت، اضافه دریافتی بابت باسکول خرید گندم متخلف شناخته شدند. 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان به ارزش ریالی پرونده های تخلفاتی تشکیل شده برای این مراکز اشاه کرد و گفت: این میزان ۵۷ میلیون و ۴۷۹ هزار ریال بوده است.

بازدید سرزده فرماندار از مرکز خرید گندم

فرماندار گالیکش در این بازدید خواستار کنترل دقیق باسکول‌ها شد و تأکید بر حمایت از کشاورز داشت.

ضمن همکاری با کشاورزان باید کمترین افت به محصول ارائه‌شده آن‌ها لحاظ شود.

همچنین تحویل محصول کشاورزان در کمترین زمان ممکن و به‌طور شبانه‌روزی را از مسئولین شرکت تعاونی 22 بهمن صادق‌آباد خواستار شد.

به گفته فرماندار گالیکش طی چند بازدید به‌عمل‌آمده از مراکز خرید شهرستان، کیفیت گندم در مرکز خرید شرکت تعاونی روستایی ۲۲ بهمن روستای صادق‌آباد از وضعیت قابل‌قبول‌تری برخوردار است.

کشاورزان نیز در این بازدید خواستار تسریع در تسویه‌حساب و دریافت به‌موقع مطالبات خود و عدم درج محاسبه افت و رطوبت گندم از سوی مراکز خرید شدند.