باسکول پارس موازین

اولین تولید کننده باسکول تمام الکترونیک در ایران

باسکول پارس موازین

اولین تولید کننده باسکول تمام الکترونیک در ایران

آزمون بیش از 5 هزار نازل سوخت مایع در آذربایجان غربی

طی 10 ماه امسال 5 هزار و 214 نازل عرضه سوخت مایع شامل بنزین و گازوئیل در آذربایجان غربی مورد آزمون قرار گرفته است. آزمون باسکول ثابت همکف توسط شرکت‌های تایید صلاحیت شده از دیگر اقدامات انجام گرفته است. طی 10 ماه امسال مجموعا 135 مورد آزمون باسکول ثابت همکف توسط شرکت‌های دارای تاییدیه شده انجام شد که 118 دستگاه قبول و 17 دستگاه رد شده است.

آزمون سایر وسایل سنجش توسط شرکت‌های تاییدیه دار شده در استان: 10 ماه امسال جمعا یک هزار و 183 مورد آزمون سایر وسایل سنجش توسط شرکت‌های تایید صلاحیت شده در آذربایجان غربی انجام شد که یک هزار و 119 دستگاه قبول و 64 دستگاه رد شده است.

به کارگیری قواعد اصولی در فرآیندهای ساخت، کنترل بهتر فرآیندها، افزایش سرعت تولید، اطمینان از کیفیت محصول، قابلیت تعویض‌پذیری، بهبود و توسعه محصولات و فرآیندها و... از جمله مزایای استانداردسازی می باشد.

انطباق محصولات و خدمات با استانداردها موجب افزایش اعتماد مصرف‌کنندگان خواهد شد،  سازمان استاندارد بر کیفیت کالاها نظارت می‌کند و دستیابی به بازارهای جهانی را میسر می‌سازد.

اهمیت استانداردسازی و گسترش آن: استانداردسازی و گسترش آن در بخش‌هایی نظیر صنعت، کشاورزی، خدمات عمومی و دیگر موارد موجب رشد و پویایی اقتصاد و توسعه پایدار می‌شود.

نظارت بر سکوهای سیلندر پرکنی گاز مایع از جمله اقدامات اداره کل استاندارد عنوان شده و آزمون باسکول‌ های ثابت همکف و متحرک، نظارت بر شرکت‌های بازرسی فنی آسانسور و صدور گواهی ایمنی و عملکرد آسانسور از جمله وظایف این اداره کل به شمار می‌رود.

صدور گواهی انطباق کالاهای وارداتی و صادراتی، بازدید فنی از واحدهای تولیدی، آزمون فرآورده‌های تولیدی و مراکز عرضه، بازدید و ارزیابی و نظارت بر آزمون نمونه آزمایشگاه‌های همکار و... از دیگر اقدامات و فعالیت‌های این اداره کل می باشد.

در پایان ضرورت ارتقا سطح آگاهی و نهادینه کردن فرهنگ استفاده از کالاها و خدمات استاندارد تاکید گردیده و استانداردسازی و اجرای استانداردها بر وضعیت رشد و توسعه اقتصاد تاثیرگذار است.