باسکول پارس موازین

اولین تولید کننده باسکول تمام الکترونیک در ایران

باسکول پارس موازین

اولین تولید کننده باسکول تمام الکترونیک در ایران

تنها مرکز باسکول متعلق به سازمان تعاون روستایی برای کشاورزان به تناژ پالایش مجهز شده است.

این امر فرصتی برای جولان دادن دلالان و واسطه‌ها فراهم کرده و قیمت تضمینی خرید 9200 ریال هر کیسه جو را به 7500 تا 8000 کاهش داده است. یکی از اهالی روستای برج قلعه بیان کرد: امسال به لطف خدا برداشت خوبی داشتیم اما مراکز خرید آماده نیستند و دلالان هم با چانه‌زنی هر کیلو جو را به قیمت 7000 ریال از کشاورزان خریداری می‌کنند؛ چون اغلب کشاورزان دارای انبار لازم برای انباشت تولیدات سال نیستند. یکی دیگر از اهالی این روستا تصریح کرد: اگر مراکز خرید زود شروع به خرید نکنند و پول جو را ندهند، مردم مجبورند که به دلالان به جهت خرید نقدی تحویل دهند و این بدترین نوع حمایت از کشاورزان محروم منطقه است. در این زمینه، سرپرست جهاد کشاورزی درگز ، منطقه خراسان توضیح داد: تعداد 8 مرکز خرید جو شامل مراکز شهرهای درگز، نوخندان، لطف‌آباد و در نقاط روستایی شامل پرکند، برج قلعه، قره قرینلو و تازان نیک از امروز آمادگی لازم را برای خرید دارند و فعلاً جو تحویل می‌گیرند. وی درمورد نحوه پرداخت جو خریداری شده گفت: مبلغ محصول خریداری شده متعاقباً پرداخت می‌شود و جو تولیدشده باید توسط کشاورزان چند روز نگهداری شود تا رطوبت آن کاهش یابد و به حد استاندارد خرید برسد. تنها مرکز باسکول متعلق به سازمان تعاون روستایی برای کشاورزان به تناژ پالایش مجهز شده است.

نصب و راه اندازی موفقیت آمیز سیستم توزین هواپیما در ناوگان هوایی کشور

با تلاش و پیگیری مستمر کارشناسان شرکت پارس موازین، سیستم توزین هواپیما کش با موفقیت در سایت یکی از ناوگانهای هواپیمایی کشور نصب و مورد بهره برداری قرار گرفت. در اولین گام این سیستم پس از طی دوره شناخت نیازها با تلاش شبانه روزی کارشناسان فنی این شرکت طراحی و با نظارت دقیق این گروه در کارخانه پارس موازین تولید گردید. این محصول جدید پس از انجام آزمایشات اولیه به سایت مشتری منتقل و توسط کارشناسان این شرکت نصب و راه اندازی گردید و هم اکنون مورد بهره برداری قرار گرفته است.

شایان ذکر است که سیستم توزین هواپیما توسط شرکت پارس موازین برای اولین بار در ایران بومی سازی شده است. این سیستم، اولین سیستم توزین هواپیما با طراحی متخصصان ایرانی و ساخت داخل می باشد که گروه تحقیق و توسعه شرکت پارس موازین بهینه سازی این سیستم را با توجه به تعاملات انجام شده با مشتری در دستور کار سال آتی خود قرار داده است .

شرکت پارس موازین مفتخر است که همواره با توجه به نیازمندیهای مشتریان سیستمهایی با دقت و کیفیت بالا تولید و ارائه نماید.

مشاهده متن اصلی خبر

به زودی با نصب باسکول در ضلع شرقی بندر نوشهر معضل ترافیک در این شهر گردشگرپذیر برطرف می شود.

هم اینک فضای مورد نظربرای استقرارباسکول با ظرفیت حدود 60 تن دراین بندر جانمایی شده و تجهیزات آن نیز خریداری و در یک ماه آینده نصب خواهد شد. با نصب این باسکول و بازگشایی مسیر ورودی و خروجی با هدف تردد خودروهای سنگین حامل بار در ضلع شرقی بندر تا حدود زیاد از تراکم ترافیکی حوزه شهری نوشهر کاسته خواهد شد. با راه اندازی شبکه نرم افزاری نظارت برقاچاق کالا در پایانه حمل و نقل بارهمزمان با نصب باسکول دراین بندر را بسیار ضروری دانست و ادامه داد : با راه اندازی این سیستم ارتباط شبکه ای همزمان بین اداره کل گمرگات مازندران ، پایانه حمل و نقل بار و بندر نوشهر برقرارشده و کامیون ها در مقابل درب ورودی و یا خروجی بندردرزمان اندک مشخصات آنها ثبت شده و هیچگونه توقفی درمعابر اصلی این شهر نخواهند داشت. صفوف طولانی کامیون ها برای تخلیه و بارگیری کالا در معابر درون شهری را از معضلات اساسی شهر نوشهر می باشد و با نصب باسکول و راه اندازی این شبکه نرم افزاری در یک ماه آینده این مشکلات دراین منطقه حل خواهد شد. آمارهای موجود نشان از آن دارد که به طور میانگین روزانه حدود 150 دستگاه کامیون برای تخلیه و بارگیری کالا در منطقه ویژه اقتصادی بندر نوشهر فعالیت دارد و بر روی باسکول می روند.

50 باسکول ثابت همکف استان ایلام ارزیابی شد

مدیرکل استاندارد ایلام از آغاز آزمون سنواتی باسکول‌های ثابت همکف استان، هم‌زمان با شروع فصل برداشت گندم استان، خبر داد و گفت: کشاورزان ایلامی از صحت عملکرد باسکول‌های مراکز خرید گندم در استان مطمئن باشند. در راستای اجرای تکالیف ذاتی و قانونی این اداره کل پس از برنامه‌ریزی‌های به‌عمل آمده با مرکز اندازه‌شناسی، اوزان و مقیاس‌های سازمان ملی استاندارد ایران، از ابتدای سال 1394 شرکت همکار تأیید صلاحیت شده سیار، مجری آزمون دوره‌ای باسکول‌های وسایل نقلیه چرخدار جاده‌ای بر اساس استاندارد ملی 10274 در استان ایلام مستقر شده و از ابتدای سال جاری تاکنون در مرحله اول بیش از 50 باسکول ثابت همکف در تمام شهرستان‌های استان را مورد آزمون قرار داده است. در این مرحله آزمون اولیه، بعد از تعمیر و صحت کار بیش از 50 باسکول ثابت همکف استان ازجمله واحدهای تولیدی و خدماتی ، پالایشگاه گاز ایلام، تعاونی‌های روستایی، شرکت‌های پشتیبانی امور دام، باسکول‌های عمومی، بازارچه مرزی، کشتارگاه‌ها، شرکت‌های حمل و نقل، مراکز ذرت خشک‌کنی، مرغداری‌‌ها و سیلوها و مراکز خرید گندم توسط آزمایشگاه همکار تأیید صلاحیت شده سازمان ملی استاندارد انجام شده است. ضمن هشدار در خصوص توجه به برچسب کالیبراسیون باسکول‌ها، نصب برچسب گواهی کالیبراسیون یا تاییدیه استاندارد بر روی تمام باسکول‌ها الزامی است و کشاورزان هنگام فروش گندم از وجود برچسب‌های صحت سنجش و تأییدیه استاندارد بر روی باسکول‌های مراکز خرید گندم مطمئن شوند. آزمون صحت عملکرد باسکول‌های استان تا پایان سال 94 در تمام شهرستان‌های استان ایلام ادامه دارد و از واحدهای تولیدی و خدماتی و باسکول داران تقاضا می‌شود با بازرسان این طرح همکاری لازم به عمل آورند.

اختلاس 30 میلیاردی در یک شرکت پتروشیمی

در پی اخبار واصله مبنی بر اینکه در زمان بارگیری تولیدات پتروشیمی پارس در هنگام وزن کشی باسکول تخلفاتی توسط کارکنان این مجموعه صورت می گیرد که به صورت نامحسوس با هماهنگی مسئولان پتروشیمی تعداد سه خودرو حامل بار مورد تعقیب قرار گرفت.

در بررسی برگ های ارائه شده باسکول با تناژ واقعی، 23 تن اختلاف داشت، به همین منظور با دستگیری عوامل دخیل در این پرونده و بازجویی از آنها مشخص شد این افراد به قصد تصاحب اموال دولتی اسناد و مدارک را دستکاری کرده اند .

با بررسی های بیشتر مشخص گردید که این افراد مدت زیادی است که مبادرت به انجام این کار می کردند. بنا بر ادعای مسئولان این شرکت خسارت وارده 30 میلیارد ریال می باشد.

50 باسکول ثابت همکف استان ایلام ارزیابی شد

مدیرکل استاندارد ایلام از آغاز آزمون سنواتی باسکول‌های ثابت همکف استان، هم‌زمان با شروع فصل برداشت گندم استان، خبر داد و گفت: کشاورزان ایلامی از صحت عملکرد باسکول‌های مراکز خرید گندم در استان مطمئن باشند. در راستای اجرای تکالیف ذاتی و قانونی این اداره کل پس از برنامه‌ریزی‌های به‌عمل آمده با مرکز اندازه‌شناسی، اوزان و مقیاس‌های سازمان ملی استاندارد ایران، از ابتدای سال 1394 شرکت همکار تأیید صلاحیت شده سیار، مجری آزمون دوره‌ای باسکول‌های وسایل نقلیه چرخدار جاده‌ای بر اساس استاندارد ملی 10274 در استان ایلام مستقر شده و از ابتدای سال جاری تاکنون در مرحله اول بیش از 50 باسکول ثابت همکف در تمام شهرستان‌های استان را مورد آزمون قرار داده است. در این مرحله آزمون اولیه، بعد از تعمیر و صحت کار بیش از 50 باسکول ثابت همکف استان ازجمله واحدهای تولیدی و خدماتی ، پالایشگاه گاز ایلام، تعاونی‌های روستایی، شرکت‌های پشتیبانی امور دام، باسکول‌های عمومی، بازارچه مرزی، کشتارگاه‌ها، شرکت‌های حمل و نقل، مراکز ذرت خشک‌کنی، مرغداری‌‌ها و سیلوها و مراکز خرید گندم توسط آزمایشگاه همکار تأیید صلاحیت شده سازمان ملی استاندارد انجام شده است. ضمن هشدار در خصوص توجه به برچسب کالیبراسیونباسکول‌ها، نصب برچسب گواهی کالیبراسیون یا تاییدیه استاندارد بر روی تمام باسکول‌ها الزامی است و کشاورزان هنگام فروش گندم از وجود برچسب‌های صحت سنجش و تأییدیه استاندارد بر روی باسکول‌های مراکز خرید گندم مطمئن شوند. آزمون صحت عملکرد باسکول‌های استان تا پایان سال 94 در تمام شهرستان‌های استان ایلام ادامه دارد و از واحدهای تولیدی و خدماتی و باسکول داران تقاضا می‌شود با بازرسان این طرح همکاری لازم به عمل آورند.