باسکول پارس موازین

اولین تولید کننده باسکول تمام الکترونیک در ایران

باسکول پارس موازین

اولین تولید کننده باسکول تمام الکترونیک در ایران

حضور شرکت های تولید کننده باسکول در نمایشگاه سنگ های تزئینی

حضور شرکت های تولید کننده باسکول در نمایشگاه سنگ های تزئینی
در هفتمین نمایشگاه بین المللی سنگ های تزئینی ، معدن، ماشین آلات وتجهیزات مربوطه تعداد 120 شرکت داخلی و 14 شرکت خارجی از 7 کشور جهان شامل : آلمان، اسپانیا، ایتالیا، ترکیه، چین، هند و کره جنوبی در فضای نمایشگاهی به وسعت بیش از 10,700 متر مربع حضور دارند که در زمینه تولید و فرآوری سنگ معدن، مصنوعات سنگ، تولید و ساخت ماشین آلات سنگبری ، تولید باسکول(باسکول کامیون کش، باسکول تریلی کش) و انواع ماشین آلات و انواع  لقمه ها ، ساینده ها و سنباده های فراوردهای سنگی، سنگهای ساختمانی ، تجهیزات معدنی و سنگ های تزئینی فعالیت داشته و آخرین نوآوریهایی خود را در این عرصه به بازدیدکنندگان محترم ارایه می نمایند.

اخذ وجه باسکول از کشاورزان در مراکز خرید گندم غیرقانونی است

مدیر غله و خدمات بازرگانی منطقه 8 آذربایجان غربی گفت: اخذ وجه باسکول از کشاورزان در مراکز خرید گندم غیرقانونی است.

اداره غله و خدمات بازرگانی منطقه 8 آذربایجان غربی برای باسکول و تخلیه هر کیلو گندم 23 تومان هزینه به مباشرین خرید گندم که اتحادیه‌های تعاون روستایی استان هستند، پرداخت می‌کند.

مدیر غله و خدمات بازرگانی منطقه 8 آذربایجان غربی افزود: مراکز خرید حق اخذ هیچ‌گونه وجهی برای باسکول از کشاورزان را ندارند و اگر چنین وجهی از کشاورزان اخذ شده باید به کشاورزان عودت داده شود.

این مسئول با تاکید بر توجه هر چه بیشتر مباشران به چنین موضوعاتی، خاطرنشان کرد: اگر مباشران نسبت به دریافت وجه باسکول از کشاورزان اقدام کنند اداره کل غله راساً این وجوه را از حساب مباشرین کسر و به حساب کشاورزان واریز می‌کند.

 با اشاره به اینکه در بعضی از مراکز خرید گندم در شمال استان چنین وجوهی از کشاورزان اخذ شده است،انتظار می‌رود کشاورزان نیز در قبال دریافت وجه توسط مباشرین، مقاومت کنند.




تمام باسکول‌های مراکز خرید گندم در شهرستان شاهین دژ مورد بازرسی قرار گرفته است.

در سال زراعی جاری  38 هزار هکتار از اراضی زراعی شاهین‌دژ زیر کشت گندم رفته و با توجه به بارش‌هایی که امسال شاهد آن بودیم میزان آفت گندم در این شهرستان نیز بسیار کم است.

با توجه به پیش‌بینی خرید گندم از گندمکاران این شهرستان،  پیش‌بینی می‌شود امسال 40 هزار تن گندم از گندمکاران شاهین‌دژ به قیمت تعاونی خریداری شود که این میزان در سال گذشته 35 هزار تن بوده است.

فرماندار شاهین‌دژ ظرفیت ذخیره این شهرستان را مورد اشاره قرار داد و گفت: ظرفیت 80 هزار تنی برای ذخیره گندم در شاهین‌دژ داریم که این ظرفیت شامل بخش خصوصی و دولتی است.

ویبا بیان اینکه در این خصوص نظارت‌های لازم نیز انجام می‌گیرد، از کنترل باسکول‌های مراکز خرید گندم این شهرستان خبر داد و افزود: تمام باسکول‌های مراکز خرید گندم در این شهرستان مورد بازرسی قرار گرفته است.

صدور گواهی صحت آزمون برای 107دستگاه از 120باسکول مورد ارزیابی

از ابتدای سال‌ جاری تاکنون در استان آذربایجان غربی، تعداد 127 باسکول مورد آزمون قرار گرفته است.


مدیر کل استاندارد ارومیه  با بیان این مطلب گفت: در راستای نظارت بر اوزان و مقیاس های مورد استفاده در سطح جامعه، از ابتدای سال‌ جاری تاکنون در استان آذربایجان غربی، تعداد 127 باسکول مورد آزمون قرار گرفته که برای 107 دستگاه باسکول گواهی صحت آزمون صادر و برای 20 دستگاه باسکول مغایر با استاندارد نیز پس از رفع ایراد گواهی صحت آزمون صادر خواهد شد. 

آزمون دوره ای انواع وسایل توزین سبک ( ترازو و باسکول مورد استفاده در واحدهای صنفی) 949 عدد آزمون دوره توزین وسایل سبک در 3 ماهه نخست سال جاری در استان صورت گرفته است که از این تعداد 920 آزمون مطابق با استاندارها و 29 آزمون مغایر با استاندارهای مورد نظر بوده است.

صدور پروانه کاربرد استاندارد در چهارمحال و بختیاری 45 درصد افزایش یافت

 صدور مجوزهای استاندارد برای دستگاه های توزین اعم از باسکول کامیون کش و باسکول تریلی کش

 

از ابتدای امسال تاکنون هشت فقره پروانه و هشت فقره مجوز پروانه کاربرد علامت استاندارد برای فرآورده های تولیدی استان چهار محال بختیاری صادر شده است، در حالی که سال گذشته این مجوزها برای 11 محصول صادر شده بود.
وی افزایش صدور مجوز از سوی این اداره کل را مُبین رشد تولید و رعایت استاندارد در واحدهای تولیدی استان دانست.
 پروانه ها و مجوزهای استاندارد صادره شده، بیشتر محصولاتی نظیر مصالح ساختمانی، صنایع غذایی، صنایع شیمیایی، دستگاه های توزین نظیر باسکول کامیون کش و باسکول تریلی کش و لوازم خانگی را شامل می شود.

وظیفه‌ حمل بار در میادین میوه و تره‌بار از غرفه تا باسکول به عهده واحد فروش و هزینه حمل آن از باسکول تا وانت به عهده خریدار است


اتحادیه میادین و بارفروشان این ادعا را که "هزینه اضافی بابت حمل بار در زمان خرید میوه از واحد‌های صنفی دریافت می‌شود" اظهار کرد: وظیفه‌ حمل بار در میادین میوه و تره‌بار از غرفه تا باسکول به عهده واحد فروش و هزینه حمل آن از باسکول تا وانت به عهده خریدار است، ولی اینگونه نیست و کل هزینه کارگر را واحد‌های صنفی پرداخت می کنند. 

به گفته مهاجران هزینه کارگران برای تخلیه بارشبانه، نظافت مغازه، روشن‌کردن چراغ یا حقوق کارگران همه به صورت غیرمستقیم از واحدهای صنفی اتحادیه میوه و سبزی‌فروشان دریافت می‌شود.

در صورت عدم چک کردن بار کامیون ها با استفاده از باسکول مراجع قضایی موضوع را پیگیری می کنند.

در صورت عدم چک کردن بار کامیون‌ها با استفاده از باسکول و تردد کامیون‌های مذکور در راههای روستایی کرمانشاه موضوع از طریق مراجع قضایی پیگیری می‌شود.



با توجه به اینکه چهار هزار و 100 کیلومتر از پنج هزار و 133 کیلومتر راه روستایی استان ساخته شده است، کامیون‌های حامل مواد معدنی بدون توجه به میزان حمل قانونی بار با تردد در راههای روستایی، راه 75 روستا را که در مسیر معادن هستند دچار خسارت می‌کنند.

با توجه به اینکه 436 کیلومتر از مجموع راه روستایی استان در مسیر معادن قرار دارد، از جمله معادنی که در مسیر راههای روستایی قرار دارند شامل معادن سنگ تزئینی، شن و ماسه، آجر و سنگ لاشه است.

با توجه به اینکه به معدن‌داران در رابطه با عدم رعایت بار قانونی کامیون‌ها تذکراتی داده شده است، در صورت عدم چک کردن بار کامیون‌ها با استفاده از باسکول و تردد کامیون‌های مذکور در راههای روستایی موضوع از طریق مراجع قضایی پیگیری می‌شود.

شهرستان کرمانشاه و سنقروکلیایی با 124 و 58 کیلومتر بیشترین و شهرستان ثلاث باباجانی و قصرشیرین با 2.2 و 2.5 کیلومتر کمترین راه روستایی را در مسیر معادن دارند.

کامیون‌های حامل مواد معدنی با اضافه بار خود  علاوه بر خسارت جدی به راههای مواصلاتی استان کرمانشاه، سبب ترافیک نیز می‌‌شوند به همین منظور بار کامیون ها باید ابتدا باسکول شود.


باسکول های بنگاه های آهن فروشان شهرستان رشت توسط آزمایشگاه همکار مورد بازرسی و آزمون قرار گرفت .

روابط عمومی استاندارد گیلان از معرفی 19مورد از صاحبان باسکول بدون مجوز به تعزیرات حکومتی خبر داد .

استاندارد گیلان از معرفی 19مورد از صاحبان باسکول بدون مجوز به تعزیرات حکومتی خبر داد. در این گزارش تصریح شده است : در راستای آزمون دوره ای باسکول های مورد استفاده در داد و ستدهای عمومی ، باسکول های بنگاه های آهن فروشان شهرستان رشت توسط آزمایشگاه همکار مورد بازرسی و آزمون قرار گرفت . در این بازرسی ها ، برای باسکول هایی که صحت عملکرد آنها مورد تایید قرار گرفت گواهی کالیبراسیون صادر و همچنین مسوولان 19 مورد باسکول که فاقد مجوز از اداره استاندارد بوده و یا توسط افراد غیر مجاز نصب شده اند به تعزیرات حکومتی استان معرفی شدند. بر اساس گزارش اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی گیلان ؛ مطابق ماده 22 ضوابط اجرایی و مقررات اوزان و مقیاس ها و وسایل سنجش ، دارندگان وسایل سنجش مشمول مقررات استانداردهای اجباری اجازه ندارند از وسایل سنجش فاقد علامت آزمایش اولیه و یا دوره ای در داد و ستد و ارائه خدمات عمومی استفاده کنند. همچنین به گزارش روابط عمومی اداره کل استاندارد گیلان ؛ بر اساس درخواست سازمان چای کشور تعداد 145 مرکز خرید چای و نیز کارخانجات چایسازی فعال استان گیلان و غرب مازندران توسط آزمایشگاه همکار استاندارد گیلان مورد بازرسی قرار گرفت . بر اساس این گزارش کلیه ترازوهای مورد بازرسی کالیبره و صحت عملکرد آنها مورد تایید قرار گرفت. بر اساس قانون اوزان و مقیاس های کلیه وسایل مورد استفاده در داد و ستد عمومی از جمله باسکول ها باید سالانه مورد آزمون دوره ای قرار بگیرند . همچنین با درخواست شرکت پیله ابریشم شمال و با هماهنگی های به عمل آمده کلیه ترازوهای مراکز خرید این شرکت واقع در شهرستانهای فومن ، شفت ، طاهرگوراب ، کسما ، رشت ، آستانه اشرفیه ، لاهیجان ، لنگرود و شلمان توسط شرکت همکار کالیبره و صحت عملکرد آنها مورد تایید قرار گرفت .

واگذاری باسکول های گمرک آستارا به بخش خصوصی

سه باسکول در محوطه گمرک آستارا فعال می باشد که این باسکول ها جهت عملیات برون سپاری به تعاونی گمرک جمهوری اسلامی ایران محول شده است.


به گزارش روابط عمومی اداره کل گمرک آستارا، هدف از خرید دستگاه ایکس ری کنترل بهینه محموله های ترانزیتی ، صادراتی و افزایش دقت در ارزیابی ها و سرعت عمل خصوصا در خروج کالاهای صادراتی از مرز آستارا است.
مشخصات این دستگاه از سری MB، ریلی نیمه ثابت و دارای قدرت شش الی 9 مگا الکترون ولت می باشدکه برای خرید آن 200 میلیارد ریال توسط گمرک ایران هزینه شده است.
این دستگاه بنا به دستور رییس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران برای گمرک آستارا اختصاص داده شد ، به زودی این دستگاه از خارج از کشور وارد و در محل درب خروجی گمرک آستارا مستقر و شروع به کار خواهد کرد.
با توجه به اهمیت مرز آستارا و تردد بیش از 700 هزار مسافر در سال از این مرز، دو دستگاه ایکس ری چمدانی نیز در حال حمل و استقرار در سالن مسافری گمرک آستارا می باشد.
مدیر کل گمرک آستارا همچنین از واگذاری باسکول های گمرک آستارا به بخش خصوصی در راستای اجرای اصل 44 قانون اساسی مبنی بر برون سپاری فعالیت ها خبر داد و بیان کرد: هم اینک سه باسکول در محوطه گمرک آستارا فعال می باشد که این باسکول ها جهت عملیات برون سپاری به تعاونی گمرک جمهوری اسلامی ایران محول شده است.
گمرک آستارا به عنوان یک اداره کل در امور واردات و صادرات قطعی ، ورود و خروج موقت ، تعاونی مرزنشینان ، ترانزیت داخلی و خارجی ، کارنه تیر بین المللی ، مبدا و مقصد کارنه تیر ، کاپوتاژ ، امور مسافری ، مرجوعی ، امانت های پستی و قضایی فعالیت می کند.
این گمرک رتبه اول تجارت چمدانی در میان مرزهای زمینی و رتبه نخست صادرات در میان مرزهای شمال کشور را دارد.

بازرسی و نظارت استاندارد از باسکول های مراکز خرید استان گلستان انجام شده است.

مدیرکل استاندارد گلستان گفت : بازرسی و نظارت استاندارد از باسکول های مراکز خرید آن استان در سه ماه نخست سال انجام شده است.


دبیر شورای استاندارد گلستان با اشاره به فصل خرید محصولات کشاورزی در استان، به بازرسی و نظارت استاندارد از باسکول های مراکز خرید اشاره کرد و گفت: در این مدت آزمون باسکول های 65 واحد تعاونی روستایی، 30 باسکول کارخانه آرد، 10 باسکول سیلو و انبار شرکت غله و خدمات بازرگانی، یک باسکول واحد دانه های روغنی و بیش از 15 باسکول مرکز خرید خصوصی و نیز صدور تأییدیه عملکرد باسکول برای آن ها، انجام شده است.