باسکول پارس موازین

اولین تولید کننده باسکول تمام الکترونیک در ایران

باسکول پارس موازین

اولین تولید کننده باسکول تمام الکترونیک در ایران

تاکید بر نقش استانداردسازی در عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی

مدیرکل استاندارد استان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه ایلام، اظهار کرد: سال گذشته 16 مورد تدوین استاندارد ملی ایران در استان ایلام صورت گرفت که در این راستا 36 مورد صدور پروانه کاربرد علامت استاندارد برای واحدهای تولیدی استان انجام شد. وی با بیان اینکه در طول سال گذشته بیش از 500 مورد بازرسی فنی از واحدهای تولیدی، خدماتی و تاسیسات گاز پرکنی در سطح استان انجام شد افزود: بیش از 700 مورد نمونه‌ برداری از واحدهای تولیدی و مراکز عرضه استان در طول سال گذشته صورت پذیرفت. مدیرکل استاندارد استان اضافه کرد: در سال گذشته بیش از 4 هزار و 800 مورد بازرسی از مراکز صنفی در سطح استان صورت گرفت که 55 مورد نمونه‌برداری از واحدهای طلافروشی در استان در همین راستا بوده است و با اشاره به اینکه 716 مورد بازرسی از نازل جایگاه‌های عرضه سوخت مایع در طول سال گذشته توسط کارشناسان فنی انجام شد خاطرنشان کرد: بیش از 3 هزار مورد آزمون و علامت گذاری وسایل سنجش سبک و باسکول‌های ثابت همکف نیز صورت گرفت که 600 مورد آزمون نمونه‌های واحدهای تولیدی و صنفی استان نیز بخشی از اقدامات صورت گرفته در سال گذشته است. وی ادامه داد: 12 آزمایشگاه همکار فعال در سطح استان وجود دارد که طی سال گذشته 5 مورد تائید صلاحیت آزمایشگاه‌های همکار داشتیم و 9 مورد نیز تمدید صلاحیت این آزمایشگاه‌ها انجام شد. مدیر کل استاندارد استان با بیان اینکه در سال 94 بیش از 80 هزار تن کالای استاندارد از مرز مهران به کشور عراق صادر شده،گفت : 2 هزار نفر ساعت آموزش به مدیران کنترل کیفیت واحدهای تولیدی استان در سال گذشته داده شده است. وی در پایان با اشاره به اینکه سال 95 از سوی رهبر معظم انقلاب به سال "اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل" نام‌گذاری شده است، گفت: با توجه به اینکه بند 24 سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی در خصوص استانداردسازی کالاهاست لذا در این راستا و برای تحقق اقتصاد مقاومتی و تاکید مسئولان کشور بر اجرایی شدن این مهم، صدور پروانه استاندارد تولید کالا در این راستا و حمایت از واحدهای تولیدی داخلی در دستور کار قرار دارد.

زیان ۱۰ هزار میلیاردی مردم و دولت به خاطر ترازوها

به گزارش تسنیم، معاون اوزان و مقیاس‌های مرکز اندازه‌شناسی سازمان ملی استاندارد اظهار کرد: مرکز اندازه‌شناسی سازمان ملی استاندارد یکی از قدیمی‌ترین بخش‌ها و معاونت‌های این سازمان است که در حال حاضر به عنوان تنها متولی اندازه‌شناسی در کشور فعالیت می‌کند.

وی ادامه داد: این مرکز در حال حاضر دو فعالیت عمده و اساسی را پیگیری می‌کند که یکی از آنها یعنی بحث اوزان و مقیاس‌ها ارتباط زیادی با مردم و حق‌الناس دارد. در این معاونت عمده فعالیت‌ها در حال حاضر متمرکز بر کنترل تمام ترازوهایی است که در سطح جامعه از قصابی و طلافروشی و میادین میوه‌وتره‌بار گرفته تا باسکول‌های بزرگ برای توزین کامیون‌ها به کار گرفته می‌شوند.

وی در گفت‌وگوی رادیویی گفت: در این حوزه به دلیل حجم بسیار زیاد توزین که در طول سال انجام می‌شود، لازم است که از صحت عملکرد این ترازوها مطمئن شویم. قانون اجازه داده که حداقل یک بار در سال از عملکرد صحیح این ترازوها مطمئن شویم. اگر خطایی در عملکرد ترازوها وجود داشته باشد، منجر به ضرر و زیان‌ بسیار زیاد افرادی می‌شود که در آن داد و ستد شرکت داشته‌اند. این ضرر و زیان ممکن است بیش از هزار میلیارد تومان و حتی در مواردی ۱۰ هزار میلیارد تومان ضرر و زیان باشد که ممکن است این اشکالات مردم و دولت را متضرر کند. به همین منظور لازم است برنامه منسجمی داشته باشیم تا بتوانیم از صحت عملکرد این تجهیزات اطمینان حاصل کنیم.